[linux] Suspend/hibernacia linuxu

Pátek Červen 20 15:00:50 CEST 2003

-> Dňa Pi 20. Jún 2003 09:43 Matus \ napísal:
-> > -> > > skusal uz niekto z vas softwarovy suspend/hibernaciu linuxu?
-> > -> > > teda - ulozenie aktualneho 'stavu' pamate/registrov,atd na disk
-> > -> > > a nasledne nacitanie po restarte/zapnuti pocitaca
-> > -> > > s tym, ze sa 'pokracuje tam, kde sa prestalo pred suspendom'
-> > -> > > do akej miery to funguje?
-> > -> > >
-> > -> > > stranka kde je jeden z takychto projektov:
-> > -> > > http://sourceforge.net/projects/swsusp/
-> >
-> > planuje sa aj v kerneli - testuje sa to v 2.5 AFAIK
-> >
-> > -> > ked uz si hladal, na nieco take co by cely system
-> > -> > na nejaku dobu "pauzlo", vyplo disky, znizilo
-> > -> > frekvenciu procesoru, etc... si nenasiel?
-> >
-> > chces povedat ze SWSUSP je daco ine? podla toho ako to chapem ja je SWSUSP
-> > ulozenie systemu na disk (swap) s tym ze vsetko sa fycisky vypne

-> ja by som rad cosi ine. ja nepotrebujem ulozit cely stav systemu na disk,
-> ja len potrebujem aby system jednoducho ztuhol na istu dobu. uplne a
-> hardwarovo. s tym ze procesor pobezi na minimalnej Mhz frekvencii a
-> napajana bude len pamat.

toto je klasicky suspend, podporovany aj APM biosom...
takze staci apm v kerneli a apmd.

-> ulozit stav na disk a potom ho opat vyvolat je ine riesenie a nezahrna v
-> sebe primarne setrenie spotreby energie.

coby nie, setri energiu lepsie ako vyssie spomenuty suspend. lenze tu bola
spominana hibernacia... presnu definiciu tychto pojmov som zatial nikde
nevidel ale vacsinou sa aspon hibernaciou mysli ulozenie na disk s tym ze
system sa obnovi bootom. toto este 100% nefunguje (afaik).

Warning: I don't wish to receive e-mail advertising to this address.
"They say when you play that M$ CD backward you can hear satanic messages."
"That's nothing. If you play it forward it will install Windows."