[linux] Linux a kniznice (shared libraries)

Matej Pivoluska pivoluska na matfyz.cz
Sobota Červen 21 11:27:36 CEST 2003

Dňa So 21. Jún 2003 11:09 Jozo Botka napísal(a):
> Zdravim, mam RH9, ale asi o to nejde. Napr. ked spustim wine, tak mi pise,
> ze nenaslo kniznice, pritom ich mam. Teda ako dat vediet, ze kde ma hladat
> kniznice? Funguje mi ked pouzijem " export LD_LIBRARY_PATH=/usr/lib/wine/
> ", to asi bude nejaka premenna, lebo ked restartujem pocitac, alebo ked len
> prepnem medzi inymi konzolami, tak to uz nejde a treba to pisat znova(uz ma
> to prestava bavit).

Ano, presne, je to premenna shellu. Na inej konzole mas pusteny iny shell, tak
sa to tam neodrazi. Ak napr. pouzivas bash, tak to mozes vlozit do suboru
.bashrc v Tvojom domovskom adresari, ktory sa pusta vzdy, ked sa nalogujes a
pusta sa Ti shell. Tam v podstate mozes ponahadzovat vsetky taketo veci,
ktore sa maju nastavit/pustit po nalogovani sa.

> Poradte mi co mam napisat do suboru " ld.so.conf ".
> Skusil som tam napisat " /usr/lib/wine "(je to ta spravna cesta), ale stale
> to nejde. Netreba spustit nieco aby sa to nejako 'updateovalo'?

Treba pustit (ako root) prikaz ldconfig (8), ktory prebehne vsetky kniznice v
tych adresaroch.

mP