[linux] ] Re: [linux] pocitac ako hub

Pondělí Červen 23 11:17:57 CEST 2003

-> Prepacte,ze vas takto zatazujem, ale stale v tom nemam jasno.
-> Najlepsie bude ked vam popisem konkretny priklad.

-> Mam wifi router, ten funguje ako brana a komunikuje so serverom.Server ma
-> 2 sietovky, jedna na wifi a druha do LAN.Problem je v tom, ze zo
-> vzdialeneho pc prejdem cez wlan do servera ale nedostanem sa LAN.Dokonca
-> ani nepingnem tu druhu IP.Urobil som to tak,ze som v servery pridelil 2
-> IP z tej istej siete s tou istou maskou.Mysliac si,ze mi to nejako pojde
-> ked napisem smerovacie tabulky.Teraz vravite,ze na taketo cosi niesu
-> tabulky potrebne ako teda dosiahnem to,ze sa pripojim cez wlan do mojej
-> lanky?

(ehm, za bodkou a ciarkou davaj medzeru, dakujem)

smerovacie tabulky ti na lubovolnom pocitaci treba nastavit vtedy, ked nevie
kam ma poslat paket. ako som uz spomenul, pocitace na jednoduchych sietach
(jeden router) to vacsinou nepotrebuju - linux automaticky nastavi
smerovaciu tabulku pre vsetky lokalne siete.

tvoj problem je mozno v tom, ze dotycny linux router neroutuje - nema to
zapnute ve kerneli... skus

sysctl -w net/ipv4/ip_forward=1
	alebo
echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward

a potom sa skus zvonka dostat na vnutornu siet.
pingom a ak nepojde, tak cez traceroute. tyrace ti moze povedat kde je
problem.

Warning: I don't wish to receive e-mail advertising to this address.
There's a long-standing bug relating to the x86 architecture that
allows you to install Windows.   -- Matthew D. Fuller