[linux] recovery CD

kurthy kurthy na sopsr.sk
Čtvrtek Červen 26 19:52:59 CEST 2003

On Thu, 26 Jun 2003, michal lackovic wrote:

> ..teda zalohovat image disku na CDcka.Potom ich jednoducho vlozit a
> pomocou nejakeho skriptu by sa zase vsetko obnovilo.Aky by som to
> mohol spravit?
> miso

ahojte priatelia,
Misovi by som odporucal partimage
Sano K.

vysvetlenie:
-------------
casto pouzivany dd ..
.. mal pre nase potreby nasledujuce nevyhody:
- obraz bol vytvarany z celej particie, teda aj z neobsadenej casti
- neslo to po sieti, len na iny HDD

v nasich kruhoch sme preto odskusali a napokon zvolili partimage
(konkretne verziu pi a pid kompilovanu bez kontroly legalnosti
uzivatela)
vyhody:
- ide aj po sieti
- ignoruje neobsadenu cast
- komprimuje za behu
- zabezpecuje aj spätne vytvorenie na disku

podrobnejsie pre zaujemcov:
--------------------------
partimage (pi)
partimaged (pid)

pid je demon, pouzivame ho vtedy, ak bude obraz disku ulozeny po sieti
na inom PC

pi je klient, ktory pouzivame na tom PC, kde je particia (ci disk), z ktorej
chceme obraz

A. dajme tomu, ze na PC mame disky s particiami hda1, hda2 ..

prajeme si ulozit obraz particie hda1, miesto mame na hda2, takze obraz
hda1 bude ulozeny na hda2

Kedze plati, ze particia/disk, z ktoreho ideme urobit obraz nesmie byt pripojeny a samozrejme particia/ disk, na ktory sa bude obraz zapisovat musi byt pripojeny, nepojde to, ak sa nas system
linux nachadza na hda1.
Vytvorime si, resp. stiahneme z internetu disketovy linux alebo cdrom
linux a PC nastartujeme pomocou takehoto linuxu.
Napriklad cdrom linux knoppix.
Disky nie su pripojene, lebo linux sa usidli v pamati (vytvori
tzv. RAM disk)
Z disketky si nahrajeme partimage (pi).
Pripojime hda2 na citanie i zapis. (knoppix defaultne pripaja iba na
citanie)
Spustime pi. Meno buduceho vymyslime a napiseme aj z cestou, napr.
/mnt/hda2/obraz_hda1.img

B. obraz chceme vytvorit na inom PC po sieti
Na vzdialenom pc spustime pid. Ak to nie je linux, pouzijeme napriklad
cdrom knoppix linux a vyuzijeme disk stroje na zapis, particia/disk kde chceme
obraz zapisat, musi byt pripojena na citanie/zapis.
Pre PC z ktoreho ideme obraz vytvarat plati postu A. Po spusteni pi na
patricnom mieste zapiseme IP adresu vzdialeneho PC a tamojsiu cestu k
pripojenemu disku.

Zvlast sa to hodi pri nakupe mnoho PC rovnakeho HW! Alebo ak mate na
starosti PC s OS windows, ktore uzivatelia casto rozladia.