[linux] SERVER: Obmedzenie datovej priepustnosti pre jednotlivych uzivatelov pre pristup do internetu

Patrik patrik na foral.sk
Pondělí Červen 30 14:27:21 CEST 2003

Dobry den,
bezradne prehladavam archiv konfery... viete mi poradit nastroj, ktorym by
sa dala obmedzit datova priepustnost na Proxy serveri pre jednotlivych
userov? Ide mi o to, aby server zabezpecoval zdielanie pristupu do internetu
pre vybranych intranetovych userov + mailserver, (to vsetko je OK) no NAVYSE
aby podla intranetovej IP, alebo podla niecoho ineho by obmedzil vybranym
userom datovy tok (napr na 64kbps alebo volitelne kazdemu inak). Podmienkou
je aby to bezalo na serveri, nie na stanici.
Ide mi o to, vytvorit Proxy server + Mail server na baze Linuxu, ktory by
navyse dokazal obmedzovat jednotlivym staniciam datovy tok oboma smermi
podla definovanych pravidiel. Snad mi rozumiete co xcem. Vopred vdaka za
nakopnutie.
;-)
--
Patrik