[linux] Problem s uzivatelmi

pegy pegy na post.sk
Úterý Březen 4 09:59:15 CET 2003

Srdecna vdaka za pomoc,

pri "studiu" mi vsak vznikli nove otazky,
- co ma prioritu: aliases systemovy (teda ten, co je v dir etc), alebo aliases v postfixe. Ku tomu: v postfixe v main.cf mam nastavene len /etc/postfix/aliases, ale vsetky aliasy mam uvedene v /etc/aliases a funguje to, aj ked nie 100%, aj ked v postfixe to nemam nastavene

(question: naco potom sluzi alias v /etc/aliases z hladiska uzivatelov ?).
a este otazka: po spusteni tychto aliasov potrebujem fyzicku migraciu z:

hrasko na server.sk
na
Janko.Hrasko na server.sk,

ako odporucate to realizovat? zmenit ich loginy (passwd, shadow) a ponechat ich adresare v starom, alebo zalozit uplne novych uzivatelov (len to by museli i nove hesla diktovat a to moc nechcem, aby mali usery s tym najmensie starosti).
Vdaka za pomoc a pekny den!