[linux] Problem s uzivatelmi

Peter Mann Peter.Mann na tuke.sk
Úterý Březen 4 10:29:43 CET 2003

On Tue, Mar 04, 2003 at 10:19:35AM +0100, pegy wrote:
> Hmm, to je pravda, su rovnake az na moje zasahy, pretoze som vyuzival len
> /etc/aliases a po pridani par uzivatelov mi to fungovalo. Teraz vsak som tam
> pridal cca. 200 novych aliasov a uz to nefunguje spolahlivo.
> Plati to, ze mailer, ak nenajde usera v systeme, tak sa pozrie do aliasu
> (resp. do databaz atd.) a az potom vrati spat mail?

postconf alias_maps ti vypise, kde sa nachadzaju aliasy
postconf alias_database urcuje, ktore alias subory sa reloadnu pri newaliases

On Tue, Mar 04, 2003 at 10:17:06AM +0100, Matus fantomas Uhlar wrote:
> -> Plati to, ze mailer, ak nenajde usera v systeme, tak sa pozrie do aliasu
> -> (resp. do databaz atd.) a az potom vrati spat mail?
>
> nie, vacsina mailerov hlada najprv v aliasoch az potom userov v systeme.

postfix pouziva aliasy iba pre lokalne dorucenie, ak je predtym pouzity
transport alebo virtual, tak najprv pozrie do nich

a co sa tyka migracie, nic ti nebrani pouzit:

hrasko na domena.sk	hrasko
Janko.Hrasko na domena.sk	hrasko

cize urcity cas pouzivat obe adresy, pricom budu chodit do toho isteho
mailboxu - po urcitom case mozes hrasko na domena.sk zrusit, pripadne
pouzit relocated (man 5 relocated), aby si automaticky chybovou spravu
poslal novu adresu odosielatelovi, ak posiela mail na staru adresu

dalsie otazky? mam s tym bohate skusenosti - za plnej prevadzky, pre
vyse 1600 pouzivatelov - prechod zo sendmailu a starej masiny na novu
masinu s postfixom atd. atd. ;-)

5o   Peter.Mann at tuke.sk
     KLFMANiK ICQ 12491471
         PM2185-RIPE