[linux] Sparse files

Čtvrtek Březen 6 09:32:19 CET 2003

-> pred par dnami som objavil kewl vec: sparse files. Strucne povedane, ked
-> je cast suboru "prazdna" (nuly), tak sa tieto casti vobec nezapisuju na
-> disk, cim sa setri miesto.

-> Tych, co sa v tom vyznaju, sa chcem spytat, ako sa to pouziva pri
-> programovani. Z prikladov, co som si pozeral, odhadujem, ze staci jednoducho
-> seeknut a zapisat, a linux alebo filesystem automaticky pochopi "prazdne
-> miesto" tam, kde som nic nezapisoval, a teda z toho spravi automaticky sparse
-> file. Prosim, potvrdte alebo vyvratte, alebo mi dajte nejake URL s popisom.

no, vytvaranie vyzera ako si napisal, a pouzitie ma zmysel tam kde zapisujes
do suboru nejake data na presne definovane miesta s tym ze medzitym bude
dost volneho miesta. viem si tak predstavit stary format quot (v 2.4.ac
jadrach sa pouziva novy) kde mas napriklad pouzivatela 1000 (teda data na
indexe 1000*size) a dalsieho napr 10000 (index 109000*size). Tiez rozne
databazy atd.

viac ti o tom asi nepoviem ale hadam to staci. Povedal by som ze to vzniklo
nahodou kde niekto zacal do suboru zapisovat takymto sposobom (seek, write)
a potom si niekto iny vsimol ze miesta kde nebolo nic zapisane nemusi byt
ziadne miesto alokovane a pri citani sa automaticky vygeneruju nuly.
Micro$oft random number generator: 0, 0, 0, 4.33e+67, 0, 0, 0...