[linux] Mierne off topic - Pakety prechadzaju na vsetky porty switchu

Rastislav Nedorost rne na nr.dflex.sk
Čtvrtek Březen 6 17:40:13 CET 2003

Ospravedlnujem sa za off topic otazku, ale sietovanie
k internetu a linuxu patri, preto predpokladam, ze v nasej
konferencii sa najde niekto, kto bude vediet poradit
ako dalej a nesposobim prilis velky hnev touto otazkou...

Ide o to, ze doteraz som bol presvedceny, ze switche
prepinajuce prevadzku na LAN sieti zabezpecia, aby
komunikacia medzi dvoma zariadeniami (pocitacmi)
prebiehala len medzi nimi a nezatazovala ostatne zariadenia
na sieti, ktorych sa komunikacia netyka.
Teraz som nahodne zistil, ze _IP_ pakety, ktorych zdrojova
a cielova IP a MAC adresa sa netyka mojho pocitaca
prechadzaju cez 2 kaskadovo radene switche az k mojmu
pocitacu.

Otazka znie - ako vlastne ma fungovat ethernet switch
a za akych okolnosti sa moze sirit komunikacia na switchi
vsetkymi smermi? Ak vie niekto o nejakej publikacii na nete,
rad si ju prestudujem.

Rasto