[linux] Mierne off topic - Pakety prechadzaju na vsetky porty switchu

Pátek Březen 7 08:27:01 CET 2003

-> Ospravedlnujem sa za off topic otazku, ale sietovanie
-> k internetu a linuxu patri, preto predpokladam, ze v nasej
-> konferencii sa najde niekto, kto bude vediet poradit
-> ako dalej a nesposobim prilis velky hnev touto otazkou...

este sa ospravedln za to ze miesto noveho mailu do konfery odpovedat na mail
ohladne dialupu a preto ludom mixujes thready...

-> Ide o to, ze doteraz som bol presvedceny, ze switche prepinajuce
-> prevadzku na LAN sieti zabezpecia, aby komunikacia medzi dvoma
-> zariadeniami (pocitacmi) prebiehala len medzi nimi a nezatazovala ostatne
-> zariadenia na sieti, ktorych sa komunikacia netyka.

ano, mali by to tak robit, s vynimkou niektorych pripadov - to je vlastne
hlavny rozdiel medzi hubom a switchom.01

-> Teraz som nahodne zistil, ze _IP_ pakety, ktorych zdrojova a cielova IP a
-> MAC adresa sa netyka mojho pocitaca prechadzaju cez 2 kaskadovo radene
-> switche az k mojmu pocitacu.

obcas sa stava, v niektorych pripadoch...

-> Otazka znie - ako vlastne ma fungovat ethernet switch a za akych
-> okolnosti sa moze sirit komunikacia na switchi vsetkymi smermi? Ak vie
-> niekto o nejakej publikacii na nete, rad si ju prestudujem.

switch posle paket do vsetkych sieti v pripadoch:

- ide o broadcast alebo multicast paket (to sa da z paketu zistit)
- nevie na ktorom porte je destination MAC adresa
  - napr. vdaka cielenemu utoku z masiny(masin) na sieti ma preplnenu
    tabulku MAC adries
- ma to zapnute v konfiguracii

iste sa najdu aj ine platne dovody ale ak switch posiela pakety _vsade_ z
ineho dovodu povazuj to za chybu.

WinError #98652: Operation completed successfully.