[linux] ?pristupove prava... (Mandrake 8.2)

Tomas Zatko woody na host.sk
Středa Březen 12 00:08:04 CET 2003

Zdravim!

Momentalne mam na stroji Mandrake 8.2. (O par dni davam 9.0, ale aj tak sa
xcem spyttat)
Pri instalacii som zvolil paranoidne zabezpecenie. A mam pocit ze sa to
sprava nejako divne. (Dost inak ako pri normalnom zabezpeceni)
Napr. uzivatel nema pristup okrem ~ vobec nikam.
Konkretne ma stve ze sestra sadne ku kompu, vlozi cd, mountne a zrazu chyba:
"namas pristup k /mnt/cdrom"

alebo ked si sestra zapne komp, tak ho nemoze vypnut, lebo to moze iba root...

A COMU SA DIVIM NAJVIAC:
(To by som fakt chcel vediet, ako/preco to je)

login: root
password: (root heslo)
Login incorrect

Login: woody
Password: (uzivatelske heslo)
[woody na localhost woody]$ su
Password: (root heslo)
[root na localhost woody]#

a (root heslo) je to iste.......
TOTO MI PROSIM VAS NIEKTO VYSVETLITE...... :-(

a posledna vec:
Kde/ako je zabezpeceny rezim single heslom?

no, otazok vela..... vopred dakujem

.t..