[linux] blackbox

Ondrej Jombik nepto na pobox.sk
Úterý Březen 18 02:40:20 CET 2003

> Ako mozem v X -kach nastavit aby sa nejaky program pustal hned po
> starte, napr linpoup,gkrellm atd. ,konkretne v backboxe.

Toto je trosku na hlbsiu polemiku. Treba si uvedomit co vlastne chces.

Moznosti:

1. To aby sa Ti po starte X-ov spustila nejaka aplikacia.
2. To aby sa Ti pred startom window mangera spustila nejaka aplikacia.
3. To aby sa po starte X-ov vsetkym uzivatelom spustila nejaka
   aplikacia.
4. To aby sa pred startom window managera vsetkym uzivatelom spustila
   nejaka aplikacia.

Predpokladam, ze pouzivas "xdm", "gdm" alebo "kdm". Pokial nie tak sa
potom u Teba de facto spustenie X-ov rovna spusteniu window managera
s predvolenym uzivatelom (root?).

Treba si uvedomit, ze spustenie X-ov nie je to iste co spustenie window
managera resp. nalogovanie sa uzivatela.

Riesenia:

1. Neda sa. System nevie kto sa naloguje a teda mu nemoze spustit
   dopredu aplikaciu. ;-)
2. Toto uz bolo povedane: $HOME/.xsession
3. Tiez sa neda. Ibaze by si chcel aby to bolo spustene pod rootom. Ak
   ano, tak to daj na miesto kde sa spusta "xdm", "gdm" alebo "kdm".
   To je v subore /etc/X11/prefdm, ktory sa vola z runlevelu 5 v subore
   /etc/inittab (toto vsak byva na roznych distribuciach variabilne,
   tak runlevel ako i meno suboru, ktory spusta display manager)
4. Najpravdepodobnejsie riesenie: /etc/Xsession - vsetko co napises do
   tohto suboru sa spusti kazdemu uzivatelovi a co je uplne najlepsie
   tak s jeho pristupovymi pravami a spravidla aj s jeho environmentom.
   Ja tam mam toto:

       xscreensaver-command -exit
       xscreensaver &

   Doporucujem dat prikazy na zaciatok, pretoze je to jednak v subore
   hned vidiet a tiez sa nemoze stat ze sa z nejakeho dovodu nevykonaju.

> dalsia vec: Mam USB modem a potreboval by som ho rozbehat pod linuxom
> /MDK9/.V how to je o tom len velmi malo.

USB modemy nepouzivam, nemozem pomoct. Kazdopadne "dalsia vec" by mala
asi ist ako "dalsi prispevok". Len pre system a poriadok.

--
  _/|   Ondrej Jombik - nepto na php.net - http://www.nepto.sk - OJ812-RIPE
 <_  \  Platon SDG - open source software development - http://platon.sk