[linux] IMQ: iptables, kernel

Ivan Malich malich na decef.elf.stuba.sk
Čtvrtek Březen 20 18:42:33 CET 2003

> Zdravim,

Cau

> mozes byt trosku konkretnejsi. Ake chyby, co konkretneho ti nejde ?

Chyby nie su ziadne, kernel ide skompilovat, nabootovat, spustit imq bez
chyby. iptables tiez skompilovane, nainstalovane, funguju bez chyby,
akurat bez podpory imq.

> Ked loadujes module imq zadavas mu spravny parameter ?

Ano, ale tam problem nie je.

> Predpokladam,ze sa ti podarilo skompilovat spravne kernel z podporou IMQ
> a mas len problem s iptables, takze co tak skusit iptables-1.2.6a, pre
> ktore je ten patch primarne urceny ?

Ten patch sa da v pohode aplikovat aj na iptables-1.2.7a (to vsak nemusi
nic znamenat, ze ano). Jedine, co robi je, ze prida do extensions
adresara nejake nove subory. Jeden z nich je napr. .IMQ-test - ten
obsahuje nieco take, ze "[ -f $KERNEL_DIR/net/ipv4/netfilter/ipt_IMQ.c ]
&& echo IMQ" - samozrejme, ziadny taky subor neexistuje. Mal by sa prave
vytvorit tym patchnutim iptables a naslednym spustenim make
patch-o-matic (teda to v tom navode nie je, ale nejde to ani s tym ani
bez toho).
Pouzivat iptables-1.2.6a sa mi moc nezda, kedze je uz novsia verzia.
Nemam na to ziadny oficialny odvod (napr. 1.2.6a ma taku a taku chybu),
proste sa mi nepaci pouzivat stary soft, ked je novsia verzia. Ak to
inak nepojde, tak to odskusam.
Este mi napadlo aj to, ze rucne sa porypem v zdrojakoch iptables a
priamo tam nastavim, nech skompiluje aj tu kniznicu, ale sa mi do toho
velmi nechce. Proste som si myslel, ze na to existuje aj nejaky
odskusany sposob. Ak nie, mozno mi ine neostane.

> Este jeden detail. IMQ interface ma byt down, kym neurobis konfiguraciu a
> az potom ho dat up... Ale predpokladam, ze si cital cely navod a isiel si
> step-by-step.

Ja som sa k tomu vobec nedostal. Proste iptables nebere target IMQ.

ico