[linux] XFree 4.3.0 a fonty

Pátek Březen 21 12:58:57 CET 2003

Dňa 21. mar 2003, 11:34, Jan Karabas napísal(a):

> Pouzivam Gentoo, s XFree4.2.1 to fungovalo dobre teraz som z tojo jelen (alebo
> ine zvieratko). Podla mna to vsak distrom s KDE nesuvisi.... Existuje este
> nejaka ina nastavovacka fontov X? Skusal som XFS, ale nemalo to ziadny efekt
> (ten isty).

xfree 4.2 pouzivali xft1 na renderovanie ttf fontov, co bol taky hack
pre xfontserver. nastavovalo sa to bud priamo cestou v xfs/config alebo
/etc/X11/XftConfig. xfree 4.3 pouzivaju (mozno je to len vec nastavenie
kompilacie) xft2, kde sa cesta k fontom a uz aj ine veci nastavuju
pomocou systemu fontconfig, ktoreho konfiguracia je v /etc/fonts/fonts.conf.
potom je potrebne nechat znovunacitat konfiguraciu pomocou fc-cache, pripadne
si pozriet konfiguraciu, resp. dostupne fonty pomocou fc-list..

co sa tyka klasickych bitmapovych fontov, tak tam ziadna zmena nebola,
takze to by malo fungovat rovnako ako doposial.