[linux] XFree 4.3.0 a fonty

Zdenko Podobný zdpo na mailbox.sk
Pátek Březen 21 13:00:32 CET 2003

Jan Karabas wrote:
> Ahojte,
> mam taky neprijemny problem. Nainstaloval som XFree4.3.0 a funguje celkom
> dobre, az na jedinu chybicku. Z KDE 3.1 sa mi stratili vsetky bezne bitmapove
> (75dpi a 100dpi) fonty. Skontroloval som, ci subory fontov existuju OK,
> prezrel som si XF86Config, ci su FontPath korektne, OK, ale fontov nikde.
> Namiesto nich sa miz obrazi dlhe prazdne nic, len znaky s diakritikou su
> napodiv v poriadku (to som este nevidel, vsetcia maju opacny problem)
> Tak isto sa dobre zobrazuju vsetky TTF-ka, nemam sajn, ako je to s T1.

> [...]

  XFree 4.3 (este) nemam, ale ak som spravne pochopil, tak mas cestu k
pismam (fontom) nastavenu aj v XF86Config (predpokladam, ze by to mal
byt XF86Config-4) aj c konfiguraku k XFS (/etc/X11/fs/config)?

Tak toto mi niekedy zvyklo robit problemy, a tak radsej to riesim tak,
ze cesta k fontom je uvedena bud na jednom alebo na druhom mieste, ale
nie na oboch. Pre ttf by som pouzival iba xfs, kedze v 4.3 by mal byt
podstatne vylepseni pre pracu s takymito fontami a stare bitmapove fonty
by som asi dal iba do XF86Config-4.

Inac pokial chces skutocne odhalit kde je problem, tak rada je
jednoducha: sprav si tri adresare vzdy s jednym pismom: 1 pre bimapove
pismo, 1 pre ttf pismo a 1 pre Type1 pismo,  nakonfiguruj a sleduj, co
sa bude diat :-)

Zd.