[linux] Mrznuci linux, migracia na FreeBSD?

Peter Ronai linux na my-scotland.sk
Pondělí Březen 24 16:24:18 CET 2003

No najprv k popisu tvojej situacie.
Vravis ze mas 9 diskov ale nevravis nic o konkretnej konfiguracii. Je
mozne ze je nieco zle prave s tou konfiguraciou ako takou. Ked sa
stazuje na IDE, co vravi? Aky radic pouzivas bezne ked vravis ze si ho
menil (pouzivas aj onboard IDE a ak nie je disablovane)? Ake buildy
kernelu si pouzil na beh toho pocitaca? Nemas problem s interruptami?
IDE vie byt pekna swynja pod hocakym OS na IA. (kolko ta mas procakov?)

K alternativam: Freebsd je celkom pekna hracka a pomerne stabilna. Co sa
tyka beznych veci absolutne vyhovuje. Ma slabsiu hardverovu podporu ako
linux, mensie mnozstvo binariek sa volne povaluje po sieti a kompilacia
kernelu je trosku zlozitejsia (z pohladu linuxaka co to robi prvych par
krat). OpenBSD je na tom podobne ake Free, len nema SMP podporu co ale
nemusi vadit. Vyhoda oproti linuxu aj FreeBSD je velkost a neexistencie
zbytocnosti (uvadzam koli tomu ze o com pises vyzera na fajlserver zo
zopar funkciami navyse a teda potrebujes LEN to). Nevyhoda je este
slabsia podpora hardveru ako v prvom pripade. Zato z vlastnej skusenosti
mozem povedat ze je to velmi pritulny OS. Do tretice existuje Solaris
x86 ktory sa da nainstaloveat velmi rozne pre velmi rozne ucely. Vyhody
su existencia binariek vseho mozneho, skvely support (trva roky - este
stale podporuju 2.5.1ku!!! co je 6-7 rokov stary system). Nevyhoda je
velmi slaba priama podpora hardveru (existuju 3rd party drajvre),
deklinacia linuxu od mainstream UNIXov je na tomto OS pre linuxaka
pomerne dost citelna (su tam kadejake veci ktore na linuxe nie su a ani
ich k beznemu serveru tam mat nechces) ale sol9ka sa da nainstalovat
rychlo a lahko a ma mnoho OSS binariek priamo v distre.
Vo vsetkych troch pripadoch je sa treba cosi navac naucit a skontrolovat
HCL.
Pokial to ma byt spravene co najskor, zober OpenBSD lebo to nainstaluje
za par minut aj male dieta, pokial velmi robustne FreeBSD, pokial
pozeras do neistej buducnosti (svojej aj spolocnosti) vol Solaris.
Co sa tyka ext2 supportu - BSDcka maju myslim obe readonly support a
Solaris ma OSS driver ktory sa ale da skopat iba na verziach <=8, 9ka
zatial nic.

On Mon, 2003-03-24 at 15:03, Peter Surda wrote:
> Cauko,
>
> dufam, ze to nie je moc offtopic, ale rozhodom som sa na jednom servri pouzit
> namiesto linuxu nieco ine. Ono je vlastne jedno, aky konkretne OS, ale malo by
> to splnat nasledujuce podmienky:
>
> - podpora ext3 alebo aspon ext2 (mkfs, fsck, mount -o rw). V kritickom pripade
>   by stacilo RO, potom by som tie data jednoducho par dni posuval hore-dole.
> - podpora IDE diskov > 138GB (48bit adresovanie)
> - dump alebo nieco podobne na backupy systemu (nie dat, len system)
> - tvarit sa unixoidne :-)
> [...]

This email has been scanned for all viruses by the MessageLabs SkyScan
service. For more information on a proactive anti-virus service working
around the clock, around the globe, visit http://www.messagelabs.com