[linux] Mrznuci linux, migracia na FreeBSD?

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Pondělí Březen 24 18:43:27 CET 2003

Ahoj,

> K alternativam: Freebsd je celkom pekna hracka a pomerne stabilna. Co sa
> tyka beznych veci absolutne vyhovuje. Ma slabsiu hardverovu podporu ako
> linux, mensie mnozstvo binariek sa volne povaluje po sieti

ma linux binary compatibility.

> a kompilacia
> kernelu je trosku zlozitejsia (z pohladu linuxaka co to robi prvych par

prave naopak, kompilacia kernelu je imho trivialna. v linuxe sa uz aj
bojim kernel kompilovat ;).

ale pozor na vykon. FreeBSD je vykonnostne o dost nizsie ako Linux.
Terabajtovy priestor, fuj.

Radsej zries patche na IDEcko od typka, co vyvija IDE drajver. V
stabilnej rade nie su celkom kosher.

A prec s ext2/ext3, na take diskove pole uz POTREBUJES XFS.

> krat). OpenBSD je na tom podobne ake Free, len nema SMP podporu co ale
> nemusi vadit. Vyhoda oproti linuxu aj FreeBSD je velkost a neexistencie
> zbytocnosti (uvadzam koli tomu ze o com pises vyzera na fajlserver zo
> zopar funkciami navyse a teda potrebujes LEN to). Nevyhoda je este
> slabsia podpora hardveru ako v prvom pripade.

a este nizsi vykon, obzvlast IDE drajvra.

> Pokial to ma byt spravene co najskor, zober OpenBSD lebo to nainstaluje
> za par minut aj male dieta,

fuuu, terabajtove diskove pole na openbsd? Skusal si si to nainstalovat
na vytazenu masinu? To pojde do kolien :). Aj kvoli IDE drajvru aj kvoli
filesystemu. IMHO to ani neskusaj.

> pokial velmi robustne FreeBSD, pokial

IDE drajver o cosi lepsi, ale pozor na filesystem. Nie je stavany na
take mnozstvo dat.

 J.