[linux] Mrznuci linux, migracia na FreeBSD?

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Úterý Březen 25 12:03:18 CET 2003

Ahoj,
> FreeBSD ma daleko menej zbytocnosti ako linux, samozrejme zalezi ako
> instalujes. Pokial si das iba minimalny system, vystacis s cca 50 MB. Aj z
> toho je ale dost vela perl (je s BSD dost previazany a bez neho to nejde :().

Perl has been removed from the FreeBSD base system. It can be installed
from the FreeBSD Ports Collection, as a binary package, or via the Perl
distribution item in sysinstall(8)'s distribution menu. Moving Perl out
of the base system will make future upgrades and maintenence easier. To
reduce the dependence of the base system on Perl, many utilities have
been rewritten as shell scripts or C programs (specific notes are made
for each affected utility).

Zdroj: http://www.freebsd.org/releases/5.0R/relnotes-i386.html

> Podpora hardware je plne dostacujuca. Mas ovladace na prevaznu vacsinu
> hardware. Jediny problem som mal s radicmi BusLogic (?). To ale presne
> uvadzaju ako nepodporovany priamo v uvode...

OK, mal si ale aj normalne serverove zelezo, ci len hracky z agemu? A
pod pojmom "podporovany" netreba vzdy mysliet, ze sa to rozbehne, ale aj
ci to napriklad funguje rychlo, optimalne a spolahlivo.

Priklad: moj notebook (IBM Thinkpad). Podporoval graficku a zvukovu
kartu a sietovku. Linux: linmodem, akceleracia, suspendovanie,
hibernovanie + vsetko co freebsd.

Na tej podpore hardveru nieco bude.

> hmm... tak take velke IDE disky som este na FreeBSD netestoval, pisu ale
> jednoznacne, ze 2048 GB subory pracuju urcite a mali by az do 4TB, z toho
> vyplyva (alebo odhadujem), kedze nikde nie je explicitne uvedene ci ide o SCSI
> alebo IDE, ze to plati pre oba. Taktiez rychlost filesystemu je v sucasnosti
> porovnatelna, taktiez vykon jadra.

porovnatelna s cim? S XFS? :).

> Vsetko bez problemov funguje, podla mojej skusenosti mozno este spolahlivejsie
> ako na linuxe - je to ale iba moj subjektivny odhad - ziadne exaktne merania...

prajem ti zazit krasny pad mysql databazy raz za tyzden, vsetky verzie
za posledny rok.

Dvojprocesorovy freebsd system, hardver plne ok, dva procesory a "trosku
vacsia" databaza.

Porovnatelne 2-3x vacsia databaza na linuxe fici ok.

> Hmm... pokial to nie je vadnym hardverom, tak tazko povedat. Pokial softom,
> teoreticky mozes otestovat aj bez instalacie z FreeBSD CD s live systemom. BSD
> je ale zname kvalitou prave sietovych zalezitosti, takze tak.

:))). BSD uz davno v sietovych veciach nevynika, v niektorych zaostava.
Typickym prikladom su network buffre, kolkokrat sa ti uz preplnili?
:)))).

to je vec estetiky :).

 J.