[linux] wapmail

M.F. PSIkappa psi na talker.sk
Úterý Březen 25 12:40:09 CET 2003

Hmm, ja neviem, ci sme sa spravne rozumeli, ale napisal si toto...

>  Inak, ako je to s WTLS? Staci, ked si rozbeham na mojom serveri TLS a
>  bude to sifrovane medzi wap gatewayou operatora a mojou masinou?

Toto co si napisal, je trosku zmatene, pytal si sa na WTLS a to je
zalezitost len medzi mobilom a WAP Gateway a potom si zacal o TLS na
serveri a wap gateway, takze to vysvetlim vsetko postupne.

Takze ta komunikacia priebeha sifrovane medzi mobilom a wap gateway, na
wap gateway sa vsetko desifruje. Pripadne zabezpecenie medzi wap gateway a
serverom je mozne pomocou SSL/TLS, ale ako klient tu uz nevystupuje mobil,
ale wap gateway, ktora pouziva jeden spolocny kluc pre vsetkych jej
uzivatelov. Jediny bezpeceny sposob je umiestnit aplikaciu priamo na wap
gateway, ale potom sa z toho stava WTA server (Wireless Telephony
Application)

Zdroj: L.Dostalek, A.Kabelova: Velky pruvodce protokoly TCP/IP a systemem
DNS. Cpress 2000, strane 59.

A inak mobil nieje az taky problem odpocuvat, len zariadenia nato su
trosku drahsie a navyse aj tak, ked ta bude niekto odpocuvat zo statnej
moci, tak to bude cinit prostrednictvom mobilneho operatora a to si uz
fakt nepomozes.

--
`)_|_('       PSIkappa
   I k        psi _at_ talker.sk