[linux] wapmail

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Úterý Březen 25 12:55:44 CET 2003

Ahoj,

> Takze ta komunikacia priebeha sifrovane medzi mobilom a wap gateway, na
> wap gateway sa vsetko desifruje. Pripadne zabezpecenie medzi wap gateway a
> serverom je mozne pomocou SSL/TLS, ale ako klient tu uz nevystupuje mobil,
> ale wap gateway, ktora pouziva jeden spolocny kluc pre vsetkych jej
> uzivatelov. Jediny bezpeceny sposob je umiestnit aplikaciu priamo na wap
> gateway, ale potom sa z toho stava WTA server (Wireless Telephony
> Application)

yop, potrebujem SSL/TLS.

Gateway nepouziva jeden spolocny kluc pre vsetkych klientov, lebo si ho
pri iniciacii sesny vymiena. Teda podla toho, aky kluc myslis ;). Ak by
to bol symetricky kluc, tak by to bol fest pruser, lebo RC4 sxorujes a
mas po dvoch sesnach plaintext. Ale to sa neda.

> A inak mobil nieje az taky problem odpocuvat, len zariadenia nato su
> trosku drahsie a navyse aj tak, ked ta bude niekto odpocuvat zo statnej
> moci, tak to bude cinit prostrednictvom mobilneho operatora a to si uz
> fakt nepomozes.

ok, ale aby si moja holka mohla z vlaku precitat postu a aspon si byt
ista, ze po internete nejde jej heslo plaintextovo to staci, nie? :)))).

Nemusis mi generovat paranoie, na tomto mieste to nie je potrebne.