[linux] Mrznuci linux, migracia na FreeBSD?

Vinclav Erich vinclav na ives.vs.sk
Úterý Březen 25 13:22:39 CET 2003

On Tue, 25 Mar 2003 12:03:18 +0100, Juraj Bednar wrote
> Ahoj,
>
> Perl has been removed from the FreeBSD base system. It can be installed
> from the FreeBSD Ports Collection, as a binary package, or via the Perl
> distribution item in sysinstall(8)'s distribution menu. Moving Perl out
> of the base system will make future upgrades and maintenence easier.
> To reduce the dependence of the base system on Perl, many utilities have
> been rewritten as shell scripts or C programs (specific notes are
> made for each affected utility).
>
> Zdroj: http://www.freebsd.org/releases/5.0R/relnotes-i386.html

Hmm... asi som sa nevyjadril celkom jasne, stale som hovoril o stabilnej
(podla mojho nazoru ;) vetve - momentalne 4.7. 5.0 este nie je to prave
orechove ;)

> OK, mal si ale aj normalne serverove zelezo, ci len hracky z agemu? A
> pod pojmom "podporovany" netreba vzdy mysliet, ze sa to rozbehne,
>  ale aj ci to napriklad funguje rychlo, optimalne a spolahlivo.

Na serveroch IBM s hw RAID uplne bez problemov...

> porovnatelna s cim? S XFS? :).

nepouzivam XFS, nemozem oponovat. Len pred cca pol rokom som kdesi videl
porovnanie linux - freebsd. porovnavalo sa ext2 - ufs a vykon kernelu. Kde to
ale bolo, nespominam. Bolo to ale vcelku vyrovnane...

> prajem ti zazit krasny pad mysql databazy raz za tyzden, vsetky
> verzie za posledny rok.
>
> Dvojprocesorovy freebsd system, hardver plne ok, dva procesory a "trosku
> vacsia" databaza.

hmm... s mysql a dvoma procesormi bol vzdy problem na freebsd, ved ale aj ty
sledujes users-l na freebsd.cz, tam sa to minuly tyzden preberalo...

> Porovnatelne 2-3x vacsia databaza na linuxe fici ok.

> :))). BSD uz davno v sietovych veciach nevynika, v niektorych zaostava.
> Typickym prikladom su network buffre, kolkokrat sa ti uz preplnili?
> :)))).

???

> to je vec estetiky :).

ale je to plus :)