[linux] Zaloha Win partition cez linux

Peter Ronai linux na my-scotland.sk
Úterý Březen 25 15:04:54 CET 2003

zalohy sa najkrajsie riesia bootrecordy zalohovanim iba bootrecordov
tj napr mbr na IDE bude dd if=/dev/hda of=mbr.img bs=512 count=1
to iste plati pre boot recordy jednotlivych particii len sa za hda prida
cislo
co sa tyka zalohovania zbytku systemu, pouzil by som standardne
zalohovanie ktore berie do uvahy (ne)vyzitu cast particie
cmd tool na toto je dump
tar je tiez kamarat
cpio zbavi
(su aj specializovane bak softy ale ty nechces pravidelny backup, ci sa
mylim?)

On Tue, 2003-03-25 at 13:49, Novikmec Jozef wrote:
> Instaloval som FreeBSD a odpalil som si MBR alebo boot record na Win
> particii a uz som to nevedel obnovit, takze ked som to preinstaloval,
> rozhodol som sa to odzalohovat aby som tu torturu nemusel absolvovat
> nabuduce.
>
> Moj napad bol urobit klasicky z linuxu cez dd kopiu celej particie do suboru
> a potom to tak isto obnovit. Problem je ale ten ze particia ma 3 GB a
> zdielany Win disk s FAT32 ma limit 2 GB. Takze by asi bolo lepsie ten subor
> rozdelit a napalit to na CD.

??? co zalohujes kam

> Ako ale vytvorit tie images tak aby to bolo jednoduche a elegantne?
>
> Napadlo ma ze vystup z dd presmerovat do taru a tomu nastavit aby robil
> subory o velkosti 700MB a potom aj pri obnovovani by s tym nebol problem,
> lebo by si interaktivne vypytal dalsie medium a bolo by to. Lenze ako to
> zapisat do toho taru?

tar je archiv a pokial chces archivovat len jeden subor, tar
nepotrebujes (tape archiver - z vela suborov spravi jeden)
namiesto toho by som si mrkol split ak uz budes chciet silou-mocou uzit
dd a rozdelit ho na niekolko casti
splitnuty subor das potom dokopy cat subor1 subor2 ... n > vysledok

--
ja ten ksh asi rm
ze whence....

This email has been scanned for all viruses by the MessageLabs SkyScan
service. For more information on a proactive anti-virus service working
around the clock, around the globe, visit http://www.messagelabs.com