[linux] wapmail

Marek Podmaka marki na host.sk
Úterý Březen 25 21:05:00 CET 2003

On Tue, 25 Mar 2003, Juraj Bednar wrote:

> yop, potrebujem SSL/TLS.

Takze WTLS je sifrovanie medzi mobilom a wap gateway na urovni niekde nad
UDP paketmi. Samozrejme vsetka komunikacia mobilu so sietou je tiez
sifrovana -  ved to mala byt hlavna vyhoda oproti NMT (okrem toho, ze je
to digitalne). Nedavno som sa ale docital 1 velmi zaujimavu vecicku -
sifruje sa iba medzi mobilom a BTS! Komunikacia samotnych BTS medzi sebou
(vacsinou cez mw) uz sifrovana nie je!!! Takze odpocuvat je
najjednoduchsie tam.

Co sa tyka SSL, tak to som este neskusal, ale skus si spravit nejaku
jednoduchu wap stranku a daj si ju na server pristupnu cez SSL a zadaj v
mobile adresu na https://... ze co to urobi, mohlo by to ist.

> ok, ale aby si moja holka mohla z vlaku precitat postu a aspon si byt
> ista, ze po internete nejde jej heslo plaintextovo to staci, nie? :)))).

Ty si ten wapmail chcel u seba? Ja pouzivam velmi dobry wapmail na
wlist.cz, ale myslim, ze podporuje iba pop3, mozes mat definovanych viac
serverov, dokonca ti zobrazi obrazky v prilohe, odfiltruje html... Lepsi
wapmail som zatial nevidel a nie je problem povedat adminovi, aby nieco
dorobil prip. zmenil...

Ja to mam vyriesene takto: na serveri mam specialne konto iba na wapmail
kam si forwardujem prvych 10kb kazdeho (teda skoro kazdeho) mailu - ved
netreba zbytocne stahovavat 500kb prilohy. Z tohto konta si to cez
wlist.cz stahujem a citam, prip. aj pisem. Nehrozi ziadne zblbnutie
hlavneho mailboxu, z toho konta sa to hned po stiahnuti maze. Heslo ide
sice plaintext, ale to uz musim prezit (na ine ako pop3 sa pouzit neda -
ani heslo ani konto). Vidis, este by som sa mohol admina na wlist.cz
opytat, ci by nebola mozna nejaka secure verzia pop3 a bolo by to uplne
super.

--
   bYE, Marki <marki na nexin.sk>