[linux] problemy s debianom

Martin Mancuska worf na stonline.sk
Čtvrtek Květen 1 15:42:23 CEST 2003

Ahojte,

pred tyzdnom som si naistaloval debiana 3.0 a mam tieto
problemy:
1. tlaciaren  EPSON STYLUS 800+
	pri instalacii som asi dal ze tlaciaren je
	postscriptova, ale nie je. A teraz mi tlaci
	same blbosti, len text nie. Tu su tie blbosti:
	%%!PS-Adobe-3.0
	%%BoudninBox: 0 0 595 842
	%%Creator: OpenOffice.org 1.0.1
	atd.
Su to latexove prikazy?
Skusal som ju vselijako nastavit. Nejaky nastroj mi aj ponukol
stylus800, ale stale to nepomaha. Neviete mi poradit, akym
konfiguracnym nastrojom ju nastavit, aby tlacila normalne?
Alebo aspon, ktory subor editovat?
Potrebujem aby mi to tlacilo z OpenOffice, kvoli seminarkam.
2. mys GENIUS NetScroll+ (dve tlacitka + koliesko) seriova
	pri mysi mi nefunguje koliesko. V subore
	/etc/X11/XFreeconfig-4 (alebo XFconfig-4)
	som menil vselijake nastavenia, daval som aj emulaciu
	koliesko, ale stale to nefunguje. Takysto som to skusal
	aj pomocou gpm, kde som skusal vsetko co sa dalo (msc,
	ms+, ms, netmouse, daku logitech), ale aj tak nefunguje.
Neviete mi poradit ako ju nastavit, aby islo aj koliesko?

3. diakritika
	vzdy ked editnem daky slovensky alebo cesky text, meni
	vsetky znaky s diakritikou na otazniky. Robi to vsade
	okrem OpenOffice. Riesil som to tym ze som exportoval
	LANG=sk, znakovu sadu som zmenil na iso8859-2, ale
	nepomaha to.
	Neviete mi poradit ako to napravit aby zobrazoval aj
	diakritiku?

Inac som pouzil subory XFreeconfig a XFreeconfig-4 s Knoppixa,
lebo my nefungovalo nastavenie monitora na 1024x768 pri 85Hz.

4. kernel
	kompiloval som si novy kernel 2.4.20 z cd prilohy k
	PC revue. po kompilacii, som ho nakopiroval do adresara
	/boot spolu aj so System.map, potom so upravil lilo.conf,
	zadal prikaz lilo pod rootom. Lenze pri zavadzani noveho
	kernela sa proces zacykli a vypisuje nasledovnu hlasku:

	failed to exec(): /sbin/modprobe -s -k binfmt-464c erno=8

	Modprobe je v /sbin ako symbolicky link na insmode.
	Tak som skusil zmenit modutils z verzie 2.4.15 na 2.4.13,
	ale aj tak to nepomohlo. Tak som tam naspat hodil
	modutils 2.4.15.
	Stare jadro nabootuje v poriadku (2.4.18-bf24).
	Kde moze byt chyba?

Ospravedlnujem sa za taky dlhy mail, ale nikde som nenasiel
riesenia. A to som hladal skoro cely tyzden.
Dakujem za rady.

mato

--
Ak mi chcete poslat prilohu, poslite mi ju v otvorenom formate
(napr. HTML, TXT), v ziadnom pripade nie vo formate M$ Office