[linux] Squid a ACL

Ing. Peter Vanik vanik na drsr.sk
Úterý Květen 6 12:16:18 CEST 2003

No v podstate je to jednoduche:
#v squid.conf si spravis najprv skupiny userov>>
acl VIP1 src 123.45.67.89/32
acl VIP2 src 123.45.67.90/32
#atd. pre kazdu IPcku, pripadne staci jeden acl pre rozsah adries
#takisto ta druha partia>>
acl OBMEDZENI1 src 111.22.33.44/32
#teraz potrebujes nadefinovat tie povolene adresy>>
acl povolene dst "subor.s.povolenymi.adresami"
#(v subore jeden riadok = jedna adresa)
http_access allow VIP1
http_access allow VIP2
#atd...
# este treba povolit obmedzenym pristup na "povolene" adresy
http_access allow OBMEDZENI1 povolene
http_access allow OBMEDZENI2 povolene

# a nakoniec zakazat vsetko
http_access deny all

Dufam, ze som trafil syntax, aclka priamo do squid.confu som uz dlhsie
nerobil :-)
Ak potrebujes nejake zlozitejsie pravidla, riesil by som to skor
squidGuardom...

Peter V.