[linux] zrusenie NATu

NoSFeR nosfer na seznam.cz
Pátek Květen 9 00:00:48 CEST 2003

uplne suhlasim a akceptujem (a snazim sa dodrziavat)
a aj som podakoval :)

niekedy je vsak jednoduchsie (celkovo riesenie, nielen pre "opytovatela" -
pre toho je to jednoduchsie zvacsa vzdy) polozit otazku, kde cloveku
fundovany odbornik poradi, vysvetli ...

ja zatial iptables celkom nerozumiem, hoci clanky na roote hodne napomohli a
potreboval som len pouzity script "upravit", ale tak, aby som nenarusil jeho
celkovu funkcnost / bezpecnost

uplne vsak uznavam odkazovanie na man a net, lebo casto tak clovek zisti a
najde aj dalsie "finty", o kt. ani netusil, ze ich potrebuje, alebo ze mozu
existovat a velmi ulahcia zivot, popr. "zakernosti", kt. by som neocakaval a
takto som "always ready" :))

2)
ak som dobre pochopil radu a
http://www.netfilter.org/documentation/HOWTO/cz/NAT-HOWTO.html
tak po:
iptables -t nat -A POSTROUTING -o sl0 -s 194.168.113.0/24 -j MASQUERADE

iptables -t nat -F

je uz

iptables -t nat -D POSTROUTING -o sl0 -s 194.168.113.0/24 -j MASQUERADE
uplne zbytocne, lebo iptables -t nat -F "vyCLEARuje" vsetky pravidla.

Nemylim sa?

iptables -t nat -D POSTROUTING -o sl0 -s 194.168.113.0/24 -j MASQUERADE
by bolo dobre iba na zrusenie konkr. pravidla ...-A... a nie ostatnych NAT
pravidiel

toto som mysli, pochopil spravne :)

3)
ako je mozne, ze hoci mam
$IPTABLES -P INPUT DROP
$IPTABLES -P OUTPUT DROP
$IPTABLES -P FORWARD DROP
a samozrejme kopec dalsich pravidiel, ziadne porty vsak povolene nemam, ze
sa viem SSHcknut zvonku aj zvnutra na dany stroj?
iptables -L vyhodi na dva screeny pravidla
moduly su v jadre, vsetko ide ok, len ... sa viem sshcknut a "toho sa
obavam" - najprv tam bolo povolenych asi 7-11 portov, odkomentoval som to,
vycistil iptables a znovu startol fw a ...
ftpcknut sa neviem
tomu, kto chce real pomoct, zaslem cely script (a pusu:)
(do konfery kvoli velkosti a bezpecnosti nezasielam)

nsfr