[linux] Pristup na webserver cez firewall

Plzik Milan mmp na golem.gymzv.sk
Pondělí Květen 12 14:53:21 CEST 2003

Tymto si nie som velmi isty - ak som spravil niekde chybu, opravte ma prosim niekto:

Hacik nie je podla mna v tom, ze by bol zle nastaveny router (alebo server, ktory routuje).
Chyba je jednoducho v tom, ze na privatne IP adresy sa z internetu neda dostat - jednoducho
vsetky korektne nastavene routre by mali tieto pakety odmietnut. Aj keby ste nastavili na
PC, z ktoreho sa tam chcete dostat, routovaciu tabulku tak, aby pakety smerovalo priamo na Vas
stroj, nesmel by mezdi Vami a tym druhym strojom byt ziaden spravne nastaveny router.
Tym je zarucene, ze sa tieto IPcky na internete nevyskytnu a mozu sa pouzivat pre lokalne siete.

Co sa tyka toho druheho postupu (port forwarding), neviem, ci tam ma byt ten flag -d 0/0. Ale
na zaciatok by sa to mohlo skusit aj napr. ip_relay alebo forwarding cez ssh (parametre -L a
-R, blizsie man ssh).

Mozno by islo aj spustit na routeri squid, na vonkajsom stroji si ho nastavit ako proxy, a cez
ten potom ist na ten webserver.

	Milan Plzik