[linux] copy script

Ing. Jan ONDREJ ondrejj na upjs.sk
Středa Květen 14 12:53:51 CEST 2003

Ahoj,

On Wed, May 14, 2003 at 12:45:30PM +0200, Maros Franko wrote:
> Poradte mi prosim s takymto problemikom:
> Porteboval by som kopirovat subory z jedneho stroja(W98) na druhy
> (RH7.3). V programatorceni sa velmi nevyznam, ale myslel som si, ze
> taketo nieco by mohlo fungovat:
>
> #!/bin/bash
>
> mount -t smbfs -o password=  //stroj/adresar /mnt/samba/stroj
> cd /mnt/samba/stroj/nieco/nieco
> cp -v * /kam/sa/to/okopci
# tu dopis jeden z tychto prikazov:
cd - # presun do adresara, kde si bol povodne
cd   # presun do domovskeho adresara
cd / # presun do korenoveho adresara systemu
> umount /mnt/samba/stroj
>
> Vsetko je krasne az po umount.
> Tam mi povie ze: umount: /mnt/samba/stroj: device is busy a skonci
> Potom dam [root na server]# umount /mnt/samba/stroj a vysledok je OK.

Problem je v tom, ze nemozes umountovat adersar, ktory sa akurat
pouziva. Musis z neho najskor vyskocit.
Dalsim riesenim by bolo, ze to cd ani nepouzijes a priamo kopirujes
co treba prikazom:
  cp -v /mnt/samba/stroj/nieco/nieco/* /kam/sa/to/okopci

Pravdaze ak to chces rekurzivne, tak treba pridat dalsi parameter pre cp. :)

		SAL