[linux] mod_perl, Twig a chybne kodovanie

Juraj Michalek xmichal5 na informatics.muni.cz
Středa Květen 14 15:45:56 CEST 2003

Zdravim

Uz niekolko dni sa babrem so zaujimavym problemom a stale nic.
Napisal som si jednoduchy CGI skript pracujuci s databazou.
Vsetko bolo v pohode - ked boli odoslane data do databazy
v ISO-8859-2, tak sa tam pekne ulozili a nacitali.

Nasledne som vyvinul dalsi skript, do ktoreho som zaclenil
Twig nadstavbu nad XML parserom. Vsetko bolo v pohode,
az kym som nezacal posielat na server data z diakritikou.

Vsetko sa rozhodilo a prekodovalo do UTF-8. Co som nechcel.

Pritom XML parser je pouzity v uplne inej casti na nacitanie
konfiguracie z obycajneho suboru a casti skriptu, ktory
pracuje s databazou sa netyka.

Povedal som si nevadi,  treba byt moderny a prekodoval som
aplikaciu do UTF-8 a co som dostal -> 2x prekodovane UTF-8
na vystupe z aplikacie (pekny swincik).
Skusal som zapinat aj 'no encoding' aj 'encoding utf8'
a vonkoncom to nepomohlo (plus nejake dalsie pragma vecicky)

Ked aplikaciu pustim z prikazovej riadky dostanem spravny
vystup (to iste plati aj o CGI aplikacii).
Ked ju vsak spustim cez mod_perl dojde k prekodovaniu
na UTF-8 (a to aj v pripade, ze zdrojove data su v UTF-8)

Na druhu stranu, ked CGI skriptu poslem data, tak sa chova
tak isto ako ten v mod_perl -> vsetko prekoduje.

Co chcem: Aby Apachino a mod_perlino nerobili bordel v
kodovani a neprekodovavali mi raz zakodovane data.

	Georgik
--
       Juraj Michalek