[linux] nastavenie mailinglistu

Čtvrtek Květen 15 02:19:24 CEST 2003

Dňa 15. máj 2003, 00:00, Marcel Telka napísal(a):

> S trochou pociatocnej namahy sa to IMHO dosiahnut da.
> Jedno z moznych rieseni je, ze sa clovek s vela adresami prihlasi
> viackrat do mailing listu a povoli si dorucovanie len na jednu z adries.

toto je nepohodlne a podla mna zbytocne a namaha by nebola adekvatna
vysledku..

> Predpokladam, ze drviva vacsina ludi aj tak pouziva vzdy len jednu
> adresu From, ked pise do tohoto mailing listu.

to je sice scasti pravda, ale zdaleka nie pravidlo. statisticky to
neviem odhadnut, ale myslim ze je pomerne dost ludi, ktori prispievaju
aj z prace, aj z domu, pripadne cez webmail..

> Ak vsak taketo nastavenie ludia nechcu (ja osobne som za), tak si musia
> zvyknut na to, ze obcas dostanu spam, alebo si niekto urobi srandu na
> ucet mailing listu (napr. tak, ze ho prihlasi do ineho listu s
> obrovskym trafikom, alebo ho jednoducho zahlti) - dufam vsak, ze sa to
> nikdy nestane ...

co sa tyka spamu, skus si spomenut kedy naposledy prisiel do konferencie
spam.. je to aj vdaka tomu, ze v mailmane je dorobeny modul pre
spolupracu so spamassassinom, takze genericke spamy sa do listu tak
lahko nedostanu.
co sa tyka takychto spamov, ako sme videli, tak jednoducho sa zakaze na
mailservery adresa a je vymalovane, bez toho, aby sa ludia obtazovali
niekde nieco prestavovat, rozmyslat nad tym z akej adresy mozu posielat
atd..
ak su samozrejme argumenty proti, rad si vypocujem, ale moje osobne
stanovisko je nastavenie nemenit.

btw. v tejto suvislosti takto obklukou odpovedam aj na mail z januara 2003
z inej konferencie:
http://lists.linux.sk/pipermail/sk-i18n/2003-January/001136.html
a odpoved je ze maily sa z archivu vymazat daju. miesto antiviru som
vtedy do mailmana nadratoval spomenuty spamassassin. na typicke
"outlook" virusy som zaktivizoval vtedy filter "body_check", kde sa
odmietaju maily, ktore obsahuju ako prilohu vsetky subory s takou
koncovkou ake blokuje aj "outlook "security" patch", cim sa
nebezpecenstvo prijatia mailu s virusom znizilo na velmi male minimum,
rovnako ako moznost dorucenia spamu do ktorehokolvek listu.

--
member of Advanced InternetWorks group  -> http://www.ainetworks.sk
professional home page                  -> http://tibor.pittich.sk