[linux] OT: technicka otazka

Kocur kocur na zsvak.sk
Úterý Květen 20 09:23:22 CEST 2003

nazdar...

no tie napetia si napisal presne opacne..

Cierna - Zem (0V)
Cervena - 5V
Zlta - 12V
Oranzova - 3.3V
to su hadam tie najpodstatnejsie...
samozrejme ked to berieme od zdroja...

nieje mi celkom jasne jak chce niekto ovladat tocenie sa ventilatora
cez neaky soft...bez toho aby mal na to prisposobeny aj hardware, ale
sak......

na niektorych AT doskach a na vsetkych ATX byvaju konektory z
oznacenim FAN, teda ako uz nazov  napovedal, ide o napajacie konektory pre
ventilatory.. a z pravidla maju vzdy 3 PINi..

1. Zem - 0V
2. VCC - 12V
3. Senzor

a na niektorych lepsich doskach byva vipinanie tychto FAN conectorov
( teda vlastne ventilatorov ) robene POWER MANAGMENTOM
pri uvedeni PC do SleepModu sa vypnu aj ventilatory, jednak aby sa
znizil odber PC (o co pri PM vlastne ide) a aby sa tym taqtrochu znizila aj
hlucnost
(co je sice druhorade, ale znackovesie MB to maju ako jedno z vylepseni a
pod.
obchodne finty.....)

taqze ak chcesh tak si ten ventilator pripoj priamo na zdroj..( vypnutim PC
vypnesh ventilator )
alebo ak mash taku dosku ako som hore popisal, tak si ho mozesh pripojit aj
tam,
a ovladat ho budesh "neakym" PowerManagmentom...(co asi nebude dost fasa,
ked budesh chcet robit na pc a ventilator budesh xet mat vypnuty...)....

caff...