[linux] loadkeys

Maros hercekma na student.ucm.sk
Čtvrtek Květen 22 08:10:21 CEST 2003

Chcel by som aby mi na konzole fungovali klavesove skratky ako Alt+M a
pod.

georgi mi poradil, aby som na to pouzil loadkeys, co som aj skusal, ale
vyhodilo mi to chybu Segmentation fault, pricom som spravil asi toto:

loadkeys << EOF
keycode 50 = m
alt keycode 50 = Meta_m
string Meta_m = "mc\n"
EOF

co ma sluzit na to, aby ked stlacim Alt+M sa spustil mc.
Skusal som to hodit aj do defkeymap.map, vyhlasila sa ta ista chyba.

Mam tusenie, ze chyba je v Meta_m, ale neviem aka.

Klavesove skratky by mal podporovat aj bash cez bind -x, ktore za mnou
zahadnych okolnosti nefunguje.

Teda, zhrnutie:

ako docielit, aby som mohol pouzivat klavesove skratky najlepsie
Alt+pismeno, ktore po stlaceni spustia nejaky program.

ako mozno spravitm aby na konzole po stlaceni Del sa spravilo, to co sa ma
spravit, teda zmazat znak, na ktorom je kurzor.

Dakujem za odpovede.

Marian