[linux] zysenie entropie howto

Středa Květen 28 16:46:55 CEST 2003

-> mam postarsi server (PIII-450) bezi na tom dost ssl veci (imap, pop3,
-> ssh) a je pomerne hojne vyuzivany. Sem-tam sa stava, ze dost laguje a
-> tipujem to na nedostatok entropie (je to len server, bez X, robi sa len
-> cez ssh, aj to malo, diskova aktivita nic extra - www a mail), co by
-> mohlo sposobovat ten lag, kedze CPU usage je vtedy niekedy iba 4%-5%.

lagovanie moze byt vselicim... nemusi to byt prave entropiou...

-> Ako to mozno jednoducho riesit ? VIdel som patch do kernelu, ktory
-> dovoluje network zariadeniam zapisovat do /dev/random a /dev/urandom.
-> Co ale nie su uplne nahodne hodnoty (aj ked riziko zneuzitia je asi
-> minimalne).

riziko szneuzitia tu samozrejme je, preto sa odporucaju sofistikovanejsie
metody...

-> Je mozne entropiu zvysit zapisovanim nahodnych dat do /dev/random a
-> /dev/urandom ? Napada ma riesenie pripojit mikrofon a samplovat sum (v
-> serverovni je slusny hluk) a zapisovat ho do tych device.

je to mozne, druha moznost je kupit generator nahodnych cisel alebo si
overit ci ho nemas uz na doske...
The only substitute for good manners is fast reflexes.