[linux] DNS hosts

Čtvrtek Květen 29 15:14:06 CEST 2003

-> I. Ako by som zistil, za predpkladu ze poznam DNS server, aky hosts
-> sa nachadzaju v danej domene?

dig @server -t axfr domena.

(domena by mala koncit bodkou).

-> II. Neviem v com moze byt problem, DNS mi normalne bezi a pod win
-> preklada mena pocitacov v domene ale linux vzdy vyhodi unknown host.

win na prekladanie mien pocitacov pouzivaju vacsinou wins, nie DNS. druha
moznost je ze mas zle nastaveny dns server...

-> DNS je zapisane spravne. Taktiez ked skusim cez prikaz host PC, vtedy
-> to vyhodi host xxx.xxx.xxx.xxx.in-addr.arpa no found: 3(NXDOMAIN).
-> DNS mi napr v mozille ide ok.

no, in-addr.arpa sa pouziva na preklad IP na mena, mozilla pouziva opacny
preklad.

-> III. este jedna laicka off topic otazka ohladom DNS.
->
-> Za predpokladu, ze spojim dva windowz PC do siete bez domeny a
-> rozlicnych workgroupov, co sposobi, ze tieto dva PC sa daju navzajom
-> pingnut podla mena ak tam teda nebezi DNS?

wins...

Warning: I don't wish to receive e-mail advertising to this address.
   One OS to rule them all, One OS to find them,
One OS to bring them all and into darkness bind them