[linux] suidperl

Marek Podmaka marki na host.sk
Neděle Listopad 2 12:24:38 CET 2003

Ahoj,

potrebujem, aby aplikacia pod php vytvarala nejake adresare pre
uzivatelov, na co samozrejme potrebuje pravo zapisovat tam a je logicke,
ze user, pod ktorym bezi apache to nemoze.

Ako najlepsie riesenie ma napadol nejaky externy (suid, mozno len sgid)
program, ktory by som spustil z toho php ak bude treba nieco urobit.
Samozrejme je tu moznost, ze by ho mohol pustit aj niekto iny, takze som
to vymyslel tak, ze nebude mat ziadne parametre. Vsetky info su v mysql,
takze on si len vsetko popozera a skontroluje, ci existuju vsetky
adresare, ktore by mali a aknie, tak chybajuce vytvori. Tym padom je to
bezpecne aj ked by to pustil niekto iny, lebo mu nema ako podstrcit svoje
data.

No a kedze treba robit s mysql, tak v C sa mi to programovat velmi nechce,
tak ma ako najlepsi napadol perl. Dokonca aj mam nainstalovany balik
perl-suid, ale nikde (man,perl.com,google) som sa nedocital ako to vlastne
funguje. Takze moja otazka znie: Ako urobit suid perl skript?

--
   bYE, Marki <marki na nexin.sk>