[linux] Power off nefunguje

Peter Samek samek na upc.uniba.sk
Středa Listopad 5 15:49:40 CET 2003

On Wed, Nov 05, 2003 at 03:34:19PM +0100, Jan Karabas wrote:
> Dňa St 5. November 2003 15:25 Oskar Stolc napísal:

> Ja som bol do casov jadra 2.4.21 osobne viac zvyknuty na ACPI, kde som
> vykompiloval modul system a bus-manager. Stacilo polom modprobe ospm_system a
> vsetko fachcilo. Bohuzial toto sa z jadra 2.4.22 (a vyssich ?) stratilo...
>
> APM mi nevyplo ani jeden comp, asi je treba nastavit moduly v modules.conf
> (alebo tak nejak podobne), ale na to som bol vzdy kratky
>
> Skus radu 2.5 alebo 2.6, v jadrach 2.5 urcite podpora ACPI bus je.

Najskor taka uvodna otazka: uz to niekedy fungovalo? :-)

Co sa tyka APM, tak podla toho co som zozbieral z roznych konferencii by
to s "Use real mode APM BIOS call to power off" malo fungovat tak, ze to
bud funguje ak je to vypnute, alebo ak nie, tak to clovek zapne (cize
podla konkretneho pocitaca) pri dalsej rekompilacii.

[Ja osobne som este zapinal "Make CPU Idle calls when idle" a pokial sa
na danom pocitaci nevyskytovali Windows tak aj "RTC stores time in GMT"]

Co sa tyka ACPI na jadrach >=2.4.22, tak sa odtial nevytratilo, ale sa
tam dostala novsia verzia a moduly sa volaju inac. Konkretne ac.o,
battery.o, button.o, fan.o, processor.o, thermal.o.

Na masinkach kde mi funguje ACPI mam zatial velmi dobre skusenosti s
modulom button v spolupraci s acpid demonom (pocitac sa na stlacenie
vypinaca korektne shutdown-ne a vypne).

Dufam, ze to pomoze.

Peter
--