[linux] reversna domena

riki phobie na axfr.org
Čtvrtek Listopad 6 13:10:00 CET 2003

> Svojho casu som mal zriadeny cache dns server, kt. mi bezal na
> firewall-e. Ale ak vypadlo pripojenie na internet, tak pripajanie na
> sambu, pripadne http prebiehlo strasne dlho, ak vobec preslo.
> Ak som pridal ip adresu pc do /etc/host tak to bolo ok.

v /etc/nsswitch.conf na riadku zacinajucom hosts je poradie v ktorom sa
snazi z ktorych prostriedkov resolvovat

> Preco? Ved som sa pripajal pomocou ip adresy. Nie je to prave problem
> ze sa server snazil zistit reverzny zaznam pre pc klienta na
> internete? Preto ma zaujima ten reverzny zaznam vnutornej siete.

na lokalnom apachi sa reverzne lookupy klientov vypnut daju cez

HostnameLookups Off v konfigu apacha

a v sambe pred 2.2.2 bola chyba ktora zabranila otvorit socket ked
nepresiel reverzny lookup klienta

problem bol v tom ze si mal nastaveny cache server na parenta u
providera a v pripade spojenia sa cache serveru nepodarilo skontaktovat
nadradeny aby mu povedal autoritativne ze takeho hosta nepozna.