[linux] Switch z Linuxu

M.F. PSIkappa psi na talker.sk
Pondělí Listopad 10 12:57:37 CET 2003

Poviem to velmi jednoducho, da sa to a nema to velky zmysel....
PC architektura je dost limitovana, ak budes chciet dosiahnut pribliznu
hustotu portov ako maju switche (24 port), tak potrebujes obsadit 6 PCI
slotov s 4 portovymi ethernet kartami (napr. D-Link). Ak sa ti to nahodou
podari, kedze budes mat problemy s IRQ a podobnymi srandami, tak potom
zistis, ze sirka PCI zbernice je nedostacujuca..., bezne switche maju
sirku zbernice v gigabytoch, PCI zbernica je len nieco okolo 400Mbit.
Dalsi dost brutalny faktor je cena, jedna 4portova karta stoji tak do 10
tis. SK, cize takyto PC switch bude drahy a pomaly...

Jedine rozumne riesenie je hybrid a to kupit si slusny manazovatelny
switch s 2 Gigabit portami a podporov trunkovania, a osadit PC 2 ks
Gigabit kartami, zapnut ich do modu trunk voci tomu switchu a nastavit
VLANy.

--
`)_|_('       PSIkappa
   I k        psi _at_ talker.sk