[linux] crond otazka

Lubomir Host rajo na Idea.Platon.SK
Čtvrtek Listopad 13 18:06:33 CET 2003

On Thu, Nov 13, 2003 at 11:54:28AM +0100, jmi wrote:
> problem bol, ze mam viacero skriptov dynamicky manipulujucich z FW, a dost z
> nich sa pusta kazdu minutu
> doteraz kazdy skript modifikoval svoju cast FW. Ale teraz potrebujem k nim
> pridat taky, ktoty rebuildne tie casti fw, ktore "rebiulduje"/"alebo cita z
> tychto casti" niekto iny. No a ide o to, aby som mal zarucene ze nebudu sa v
> tom FW vrtat naraz.
> Teda crontab mi to tusim nezabezpeci.
>
> Je moznost pridania semaforov alebo niecoho podobneho do skiptov? (ako sa
> taky prikaz vola :)
> [...]

    Podla mna sa uberas zlou cestou. Mal by si prestat rozmyslat nad
    tym, ako v cronovi zabezpecit spustanie N skriptov kazdu minutu
    a pritom sa nebili, a spravit jedneho demona, ktory sa ked bude
    treba zobudi a spravi vsetko co treba. Bude to taktiez menej
    zatazovat system, lebo sa preskoci natahovanie binarok do pamati
    a inicializacia skriptov (urcite si musi kazdy precitat konfigurak)
    ... Akurat budes mat jednu spiacu ulohu navyse, takze vies, ze sa to
    v cronovi nebije.

    Prednedavnom som ja pisal taky skript, ktory sleduje zatazenie
    servera a vysledky dava do databazy. Chcel som to robit co
    najcastejsie aby boli statistiky co najpodrobnejsie. Tiez som to
    mohol spravit cez cron, ale kazdych 10 sekund spustat nanovo ten
    isty perlovsky skript a connectovat sa do db neni to prave orechove.
    Preto som spravil demona, ktory bezi stale a na 10 sekund sa uspava.
    Vlozenie 2 zaznamov do tabuliek ktore maju dokopy 35 stlpcov trva
    v priemere 0.008 - 0.05 sekundy.

    Ak chces, poslem ti linku.

--
Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>        ICQ #:  257322664
Platon Software Development Group              http://platon.sk/