[linux] A zasa to HTB..zaopar otazok.

Marek Podmaka marki na host.sk
Pátek Listopad 14 22:32:16 CET 2003

On Fri, 14 Nov 2003, jmi wrote:

> shapovat musis na tom rozhrani, ktorym odchadza ten traffic
> teda v tvojom pripade eth1, ktorym odchzdza z inetu do lanky

To mi je jasne, ale nikdy som nepochopil, ako to shapovanie vlastne moze
fungovat, ked mam napr. 64kbps linku a chce to shapovat vlastne az ked je
to u mna, takze to cez nu muselo preliezt... ved to uz je neskoro, nie?

Ale pred chvilou ma aj osvietilo, ze ako by to mohlo fungovat, ale neviem,
ci to nie je nezmysel... Takze napadlo ma toto: ze ked to na routri
oshapujem, tak sice mi cez linku dojdu maximalnou rychlostou nejake data
(receive window?), ale kedze cielova masina ich nedostane, nemoze odoslat
ACK, takze dalsie nepojdu? A tym kolko z tych dat pustis ku cielu, tak
tolko posle ACK a mozu prist nove data... Alebo to funguje uplne inac?

Toto vlastne plati len pre TCP... A co take UDP? Napriklad streamovane
video, audio? Ako na routri zabranim tomu, aby nanho neprichadzal stream
maximalnou rychlostou linky? Hmm zase ma osvietilo, divne :) ale teraz
trepnem asi uplnu blbost - nejake icmp? (source neviem-co)?

Lebo ono je to uz logicky take divne obmedzovat tok dat smerom ku mne az u
mna :) Podla mna by to bez spoluprace s odosielatelom nebolo mozne (teda
bez toho, aby som mu dal vediet, ze ma posielat pomalsie)... Ci hej?

--
   bYE, Marki <marki na nexin.sk>