[linux] A zasa to HTB..zaopar otazok.

Lukas fogot na host.sk
Sobota Listopad 15 12:40:30 CET 2003

to teda je , ale ako vyhoviet userom ktory mau rodielne priority a "rezim
prace" ,  proste jeden hra Cs s co najlepsimi pingami a druhy rad stahuje ,
treti brovsuje a pod.
To aj ked oshapujem tak sa pingy vysplhaju na na 140 coz uz je 120-300 coz
uz je vela.

Aj ked som spachal nieco taketo:
tc qdisc add dev eth1 root handle 1:0 htb default 11

tc class add dev eh1 parent 1:0 classid 1:1 htb rate 512kbit burst 2k
tc class add dev eh1 parent 1:1 classid 1:11 htb rate 250kbit  ceil 500kbit
burst 2k prio 1
tc class add dev eh1 parent 1:1 classid 1:12 htb rate 250kbit  ceil 500kbit
burst 2k prio 1

tc filter add dv eth1 protocol ip  parent 1:0 prio 0 u32 match ip dport
27015 flowid 1:0

tc filter add dev eth1 protocol ip  parent 1:0 prio 1 u32 match ip src
192.168.0.1/24 flowid 1:11
tc filter add dev eth1 protocol ip  parent 1:0 prio 1 u32 match ip src
192.168.0.2/24 flowid 1:12

kde to coide na 27015 ide rovno von , resp logicky by malo ist.
inak neviem .(ak neuvediem match ip src  tak by sa to malo vztahovat na
vsetky IP adresy??)

By ma naozaj zaujimalo ako to riesia u ISP, a ako funguje shaping nezavisli
na protokole.
A ci sa oplati radsej cbq alebo htb , co som zatial cital , tak HTB
vychadzalo lepsie , ale preco tolko ludi co poznam pouziva CBQ?
BTW: So shapingom TCP/IP by nemal byt problem , ale neviem ako to je s UDP
ved tam nieje zarucene ze prijemca ten dany paket dostane , a ked niektore
zahodime , nedojde k chybe v prenose?(Ak sa mylim pls vysvetlite mi to
niekto)

Dakujem