[linux] Bootdisk

Marek 'MMx' Ludha mludha na yahoo.com
Pondělí Listopad 17 14:30:56 CET 2003

Zdravim.

Snazim sa spravit si bootovaciu disketu Linuxu.
Nechcem pouzivat ziadny boot loader (malo miesta), tak
som si priamo na zaciatok diskety skopiroval bzImage
kernelu. Parametre som mu nastavil pomocou rdev. Za
nim mam komprimovany filesystem. Na nom su nejake
zakladne kniznice, ash ako init, zariadenia v /dev a
utility ls, cat, mount a dd. Vsetko mi v pohode
nabootuje, ale ked chcem primountovat nejaku particiu,
tak mi na kazde zariadenie pise, ze nieje platne
blokove zariadenie. Zariadenia som kopiroval s
funkcnej distribucie, takze s major:minor by problemy
byt nemali. Ked skusim vypisat obsah nejakej particie
(cez ls alebo dd), tak mi to takisto vypise, ze nieje
platne zariadenie. /dev/console mi vypisat ide. Skusil
som ten isty kernel nabootovat tak, aby ako root
primountoval / funkcnej distribucie, ale skoncilo to s
kernel panic (kernel nevedel primountovat pri boote
absolutne ziadnu particiu). Kernel (2.4) som
kompiloval sam a prilis vela skusenosti s tym nemam,
takze chyba bude zrejme v nom. Preto som sa chcel
spytat, ci existuje cosi, co ked nezakompilujem do
kernelu, tak nevie citat standardne IDE zariadenia.
Dik.

		Marek 'MMx' Ludha