[linux] Procesor vs. kernel

REMENEC Juraj remenec na fyzika.utc.sk
Úterý Listopad 18 07:47:23 CET 2003

(PROSIM, CITAJTE AZ DO KONCA. VRELA VDAKA)

Zdravim.
Kedysika daaaaaaavnooooo som tu prezentoval problem zo synchronizaciou
procesorov.

Konkretnejsie:
Mam dvojprocesorovu dosku ASUS s procesormi:
AMD Athlon MP 1800+   a
AMD Athlon MP 2000+   .

Problem:
Ked pozorujem na serveri cas a zacnem napr: pohybovat mysou, tak mi cas
zacne rychlo predbiehat (napr: sekundy vidim: 10,11,12,26,27,15,16...) .

S kolegami sme uz skusali vsetko mozne, od presmerovania roznych zariadeni
na ine prerusenia az po odskusanie najnovsieho jadra a naj. patchov.

Podla mna je problem v tom, ze kazdy procesor je iny - teda ma inu
frekvenciu. Dodavatel vsak tvrdil, ze to vobec nevadi, nakolko, ked sa
procesory s rozli. frekvenciami sparuju, tak rychlejsi sa prisposoby tomu
slabsiemu.
A teraz to podstatne:
Donedavna som tomu veril (vid: vypis z cpuinfo)

-=-=-=-=-=-=-= /proc/cpuinfo -=-=-=-=-=-=-=-=-=--=-=-
vendor_id       : AuthenticAMD
cpu family      : 6
model           : 6
model name      : AMD Athlon(TM) MP 2000+
stepping        : 2
cpu MHz         : 1666.738
cache size      : 256 KB
fdiv_bug        : no
hlt_bug         : no
f00f_bug        : no
coma_bug        : no
fpu             : yes
fpu_exception   : yes
cpuid level     : 1
wp              : yes
flags           : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca
cmov
pat pse36 mmx fxsr sse syscall mmxext 3dnowext 3dnow
bogomips        : 3322.67

processor       : 1
vendor_id       : AuthenticAMD
cpu family      : 6
model           : 6
model name      : AMD Athlon(TM) MP 1800+
[...]
bogomips        : 3060.53
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=--=-=-=- = -=-=-=-=

V uvedenom je jasne vidiet, ze oba procaky pracuju na rovnakej frekvencii,
takze som o tomto tvrdeni nemohol pochybovat.

V piatok som ale konecne asi po roku nepretrzitej prevadzky skocil do
BIOSu, kde so nasiel informaciu, ze:
CPU0: 1500 MHz
CPU1: 1600 MHz

Pokial ma BIOS pravdu v rychlostiach procakov, tak by to znamenalo, ze
pomalsi procesor sa snazi prisposobit tomu rychlejsiemu.

NO A NAKONIEC MOJA OTAZKA:
1/ Viete mi niekto povedat, az do akej miery mam verit BIOSu ???

2/ Ak BIOS ukazuje informacie spravne, preco to linux takto pokasle ?
Je chyba v linuxe, alebo v hw ???

3/ Je nejaka moznost povedat jadru, aby zobral rychlost toho pomalsieho
procaku.

4/ V pripade, ze nepomozu odpovede ani na vyssie uvedene otazky: Mohlo by
dojist k naprave, pokial by som fyzicky zamenil oba procaky v slotoch ?
(tam kde je 2000 dam 1800 a naopak). Myslim si totizto, ze linux, alebo aj
HW sa riadi len frekvenciou jedneho a automaticky ju potom prideli aj tomu
druhemu.

Tolko k mojmu mailu. Ak mi aj neviete poradit/pomoct, kazdopadne dakujem,
za precitanie tohto mailu.

S pozdravom
	Remenec Juraj