[linux] Procesor vs. kernel

Kocur kocur na zsvak.sk
Úterý Listopad 18 09:58:08 CET 2003

nazdarek...

no z mojej skusenosti z dvojprocesorovymi masinami ti mozem povedat
len tolko ze mat jeden "taky" a druhy "onaky" procesor nieje dobree...

co sa tyka riadenia frekvencie, taq je to vec BIOSu (aspon na vacsine novych
dosiek)
(ty co sa pametaju na JUPERs na MB asi vedia ze tam to bolo urobene cisto
hardwareovo)
aj ked v niektorych pripadoch BIOS nevedel rozpoznat "NAZOV_CPU" ale
frekvenciu mal spravnu..

idealne by bolo keby si mal DVA ROVNAKE PROCESORY,
teda aby boli rovnake tieto parametre:

> vendor_id       : AuthenticAMD
> cpu family      : 6
> model           : 6
> model name      : AMD Athlon(TM) MP 2000+
> stepping        : 2
> cpu MHz         : 1666.738
> cache size      : 256 KB

ono z mojej skusenosti ti mozem povedat ze dost vadilo ze dva procesory
Intel P55 - 200 mali rozny "stepping" a masina jednoducho nefugovala...
(jeden CPU bol v tom "sedom keramickom" prevedeni a druhy v tom
"cierno-striebornom bakelitovom" prevedeni..)

nesiel nainstalovat ziadny 32-bitovy OS, teda ziadny OS ktory zistil
pritomnost
druheho CPU a chcel ho pouzit....

ak tie parametre niesu rovnake moze ti to robit to co to robi....
alebo aj padanie procesov ktore bezia na druhom CPU a pod...

mozes teda este skusit zamenit tie tvoje dva procesory medzi sebou...
ale moc si od toho neslubuj...

to je tak asi vsetko co ti viem poradit...