[linux] Procesor vs. kernel

Matus Horvath horvathm na decef.elf.stuba.sk
Úterý Listopad 18 13:17:05 CET 2003

Tuesday, November 18, 2003, 7:47:23 AM, you wrote:

RJ> (PROSIM, CITAJTE AZ DO KONCA. VRELA VDAKA)

RJ> Zdravim.
RJ> Kedysika daaaaaaavnooooo som tu prezentoval problem zo synchronizaciou
RJ> procesorov.

RJ> Konkretnejsie:
RJ> Mam dvojprocesorovu dosku ASUS s procesormi:
RJ> AMD Athlon MP 1800+   a
RJ> AMD Athlon MP 2000+   .

--snip--

AMD procesory maju zafixovany nasobic (predpokladam ze to plati
aj pre MP verzie) a da sa im menit len zakladna frekvencia.
Ak maju tie dva procesory rozny nasobic (akoze maju) neviem
ci sa bez hardverovych uprav daju presvedcit aby bezali na
inej frekvencii ako je na nich napisana.

Ono doska im mozno povie ze "budes mat takyto nasobic"
a tym sa pokusi donutit ten rychlejsi bezat na pomalsej
frekvencii ale ten procesor to bude podla mna ignorovat.
Z toho asi vyplynulo ze linux ukazuje ze bezia na
rovnakej frekvencii (spytal sa dosky). Ked si vsimnes,
ten prvy procak ma ovela vacsie bogomips, takze je
jasne ze aj pod linuxom bezi na inej frekvencii.

--snip--
RJ>bogomips        : 3322.67
--snip--
RJ>bogomips        : 3060.53
--snip--

Disclaimer: O SMP doskach a o Athlonoch MP neviem skoro nic,
tato odpoved vychadza z toho co viem o normalnych Athlonoch.
Mozno je to cele blbost :), ale skus nieco v tomto smere vygooglit.

Matus Horvath

ICQ: 33936477
mailto:horvathm na decef.elf.stuba.sk
http://www.elf.stuba.sk/~horvathm