[linux] raid, lvm

Peter Samek samek na upc.uniba.sk
Středa Listopad 19 11:05:40 CET 2003

On Mon, Nov 17, 2003 at 07:34:19PM +0100, Ondrej Ivanic wrote:
> Ahoj

Ahoj.

> Zhanam info raide a lvm. Konkretne by ma zaujimalo:
>
> 1) Ak mam dosku s raidom aky je neaky podstatny rozdiel medzi
> SiliconImage, Promise a i875 (i865)? Co je lepsie podporovane?
Pokial myslis SATA, tak v 2.4 jadre je iba SiliconImage driver, na
ostatne treba pouzit libata patch (neskusal som, neviem ako to funguje).
Od 2.6.0-test9 je libata sucastou kernelu (kedze ale zatial nemam SATA
disk, tak to nemam prakticky otestovane).

> 2) Ako je to s pridanim disku do raidu? Musim spravit reinstall systemu,
> alebo to "rozchodi"?
To asi zavisi od toho aky raid chces pouzit (0,1,5,0+1,...).

> 3) Pochybujem ze s onboard raidom spravim naraz aj striping a mirroring,
> alebo ano?
Ja tiez pochybujem :-) [si si isty, ze chces pouzit raid z BIOS-u?]

> 4) LVM mi vychadza ako najlepsie riesenie len som to este nikde nevidel
> pouzite a len tusim co to obnasa. Mate niekto skusenosti?
Skusenosti mam, funguje to celkom stabilne. Mam otestovane zvacsovanie
a zmensovanie LV s ext3, zvacsovanie s reiserfs mi myslim tiez islo.
Rozne FS sa lisia v podpore vsetkych moznosti LVM.

> 5) Aky je vykon tychto rieseni? Na nete som nasiel zopar benchmarkov kde
> bolo jasne ze brzda je PCI zbernica :(.
Konkretnymi benchmarkami tuna asi nepomozem, v specifickych pripadoch
asi moze dojst k spomaleniu (a niekde bude identifikovana chyba), ale
nepozoroval som ziadne vyrazne spomalenie.

> 6) Kombinacia raid + lvm, skusal niekto? Onboard raid by robil to co vie
> a lvm by sa staralo o to ostatne.
Moj setup je priblizne takyto:

/dev/md0 (raid1) - /
/dev/md1 (raid1) - /dev/vg/mirror	-> /var a /home/backup
/dev/md2 (raid0) - /dev/vg/strip	-> /usr
					-> /home
					-> squid cache a dalsie oddiely

> Planujem upgrade kompu a do buducnosti by som sa rad vyhol zbytocnym
> reinst. len preto ze som si na zaciatku zle rozvrhol particie, ... Tirz
> ma nebavi mat x fiz. diskov ked mozem mat jeden 'pruzny' logicky.

Na uplne pruzny system by to asi chcelo mat cely disk menezovany
nejakym volume menezerom (lvm, evms), ale to nie je az take jednoduche.

Prajem vela uspechov s LVM.

Peter
--
 Peter Samek