[linux] [udrzba-l] Linux na laptope

REMENEC Juraj remenec na fyzika.utc.sk
Středa Listopad 19 10:57:57 CET 2003

Zdravim.
Pred nedavnom som sa stal majitelom notebooku TOSHIBA Satellite A10-103 na
ktorom som mal aj predinstalovany OS WIN XP. Chcel by som si k nemu
doinstalovat aj novu FEDORU (pokracovatel RedHatu), ale mam nasledovny
problem. Vsimol som si, ze pod XPckom mam program, pomocou ktoreho mozem
prepinat rozne sposoby sa spravania pocitaca - konkretne:
- jas monitoru
- vykon CPU
- pouzitie ventilatora pri chladeni CPU
- cas prevadzky monitora a diskov
- a seliake serepeticky na setrenie energie.

V tomto smere nemam ziadne skusenosti, ale zaujimalo by ma, ci si vie
laptop tieto veci ustrazit aj hardwerovo.
Inak povedane: ked si spustim Linux, tak ci mi neodide procak, len preto,
ze sa nezapne automaticky aj ventilator, ked to uz bude mat krit. teplotu.
Ja viem, jedna sa o stupidnu otazku, ale uz som zazil vselico, preto
potrebujem mat istotu. Nemate s tym niekto skusenosti ?
Taktiez by ma zaujimalo, ci je mozne LINUX tzv."HIBERNOVAT" ???
Pocul som, ze 2.6.0 to uz umoznuje, neviete mi niekto povedat, ako na to ?

Vrela vdaka.
J.