[linux] Linux na laptope

riki phobie na axfr.org
Středa Listopad 19 11:08:49 CET 2003

cau,

REMENEC Juraj wrote:

> Zdravim.
> Pred nedavnom som sa stal majitelom notebooku TOSHIBA Satellite A10-103 na
> ktorom som mal aj predinstalovany OS WIN XP. Chcel by som si k nemu
> doinstalovat aj novu FEDORU (pokracovatel RedHatu), ale mam nasledovny
> problem. Vsimol som si, ze pod XPckom mam program, pomocou ktoreho mozem
> prepinat rozne sposoby sa spravania pocitaca - konkretne:
> - jas monitoru
> - vykon CPU
> - pouzitie ventilatora pri chladeni CPU
> - cas prevadzky monitora a diskov
> - a seliake serepeticky na setrenie energie.

vsetok tento stuff riesi vacsinou acpi, ktoreho implementacia je v 2.4
aj 2.6 kerneloch, pre 2.4 zober patche zo http://sf.net/projects/acpi

v 2.6 je mergnute vacsinou aktualne acpi patche

> V tomto smere nemam ziadne skusenosti, ale zaujimalo by ma, ci si vie
> laptop tieto veci ustrazit aj hardwerovo.
> Inak povedane: ked si spustim Linux, tak ci mi neodide procak, len preto,
> ze sa nezapne automaticky aj ventilator, ked to uz bude mat krit. teplotu.
> Ja viem, jedna sa o stupidnu otazku, ale uz som zazil vselico, preto
> potrebujem mat istotu. Nemate s tym niekto skusenosti ?
> Taktiez by ma zaujimalo, ci je mozne LINUX tzv."HIBERNOVAT" ???\

v zavislosti od platformy, niekde fici suspend to disk, a niekde
software suspend

> Pocul som, ze 2.6.0 to uz umoznuje, neviete mi niekto povedat, ako na to ?

umoznuje to aj 2.6 aj 2.4 rada kernelov

inak kopec veci najdes na googli, ak nenajdes na tvoj konkretny model,
tak hladaj hardwarovo podobny, lebo znacenia sa dost lisia od krajiny
kam je hardware dodany