[linux] raid, lvm

ondrej na kmit.sk ondrej na kmit.sk
Středa Listopad 19 14:27:04 CET 2003

Quoting Peter Samek <samek na upc.uniba.sk>:

> Pokial myslis SATA, tak v 2.4 jadre je iba SiliconImage driver, na
> ostatne treba pouzit libata patch (neskusal som, neviem ako to funguje).
> Od 2.6.0-test9 je libata sucastou kernelu (kedze ale zatial nemam SATA
> disk, tak to nemam prakticky otestovane).

Takze pokial nebude stable 2.6 netreba ani kupovat novy hw, co uz :(

> Ja tiez pochybujem :-) [si si isty, ze chces pouzit raid z BIOS-u?]
Asi ano, ked tam uz je tak preco nie? Ostane hw raidy su az priliz drahe.

> Rozne FS sa lisia v podpore vsetkych moznosti LVM.

Vies ja neake podrobnejsie info?

> Na uplne pruzny system by to asi chcelo mat cely disk menezovany
> nejakym volume menezerom (lvm, evms), ale to nie je az take jednoduche.
>
> Prajem vela uspechov s LVM.

Uz mam jeden zazitok z lvm ma mdk9.2:

Pri instalacii je potrebne zvolit expert jadro lebo pri klasickom instale to
nepojde. Diskdake sa da si ce prepnut do expert modu a potom vie vytvorit lvm
disk, ale to je asi vsetko. V klasickom mode na nieco zabudli a potom to uz
nebootne.

Skusil som zmzat 5GB particiu na ktorej winy a dalsiu 15GB fat32 na obidvoch som
spravil LVM a vytvoril som novu volume group. Vsetko som robil cez diskdrake a
vysledok bol taky ze som prisiel o vsetky data na disku (dojebal mi part.
tabulku. Vo fdisku to vyzeralo ze po zmaz. hda5 (extended) mi zmizla aj hda1...).

Takze som mal cisty disk na bootoval mdk9.2 v expert mode na cely disk som
spravil lvm particiu a vytvoril som novu lvm grupu (o5 cez diskdrake). Na novej
grupe som som si spravil /, /home a swap. Civicne za behu som si zvacisl swap na
ukor /home a spat. Super! Takto som si to predstavoval.

--
Ondrej Ivanic
(ondrej na kmit.sk)