[linux] raid, lvm

Peter Samek samek na upc.uniba.sk
Středa Listopad 19 15:13:11 CET 2003

On Wed, Nov 19, 2003 at 02:27:04PM +0100, ondrej na kmit.sk wrote:

> Takze pokial nebude stable 2.6 netreba ani kupovat novy hw, co uz :(
Az tak by som to nehodnotil. libata je aj pre posledne 2.4 kernely (ako
patch).

> Asi ano, ked tam uz je tak preco nie? Ostane hw raidy su az priliz drahe.
Napr. preto, ze na to treba specialne ovladace.

Vacsina on-board RAID-ov (Promise, Highpoint,...) nie su skutocne hw RAID-y.
Ved aj pri konfiguracii kernelu ich spominaju ako "software RAID". Ten
ovladac robi to iste ako standardny linuxovy software raid (ku ktoremu
mas myslim lepsie userspace utility).

> Vies ja neake podrobnejsie info?
Neviem aka je aktualna situacia, ale ext3 podporovalo zvacsenie aj
zmensenie (nutny umount), raiserfs zvacsenie aj zmensenie (zvacsenie za
behu, opacne neviem), xfs iba zvacsenie (umount), jfs si nepametam.

> Uz mam jeden zazitok z lvm ma mdk9.2:

Mne sa to zdalo dost neprehladne v tom MDK (verzia asi 9).

Lepsi pristup ma evms, kde maju command-line, curses aj X-orientovane
utility. To je podla mna lepsi pristup, ako ked si to musi kazda
distribucia robit po svojom.

Kedze ja si vecsinou jadra kompilujem a nechce sa mi babrat s initrd, (a
pouzivam Debian kde to instalator nepodporuje), tak mi viac vyhovuje
nemat cely disk ako lvm.

Peter

P.S. Nie je mi celkom jasne to s tym swapom, to si menil za pouzivania
tu velkost?

--
 Peter Samek
 samek na upc.uniba.sk